Publications

Top Publications
Types
Authors
From
To
Filtered:
Ordered by year and author
2021
Ebner-Zarl, A. (2021). Die Entgrenzung von Kindheit in der Mediengesellschaft: Kinder zwischen Talentförderung, Leistungsdruck und wirtschaftlichen Interessen. Springer VS. https://www.springer.com/de/book/9783658319700
2020
Ebner-Zarl, A. (2020). Trading Books. Internationale Buchmärkte und Buchmessen im Überblick. Nomos.
Krone, J., & Pellegrini, T. (Eds.). (2020). Handbuch Medienökonomie. Springer VS. https://link.springer.com/referencework/10.1007/978-3-658-09632-8?page=2#toc
Vonbun-Feldbauer, R., Grüblbauer, J., Berghofer, S., Krone, J., Beck, K., Steffan, D., & Dogruel, L. (2020). Regionaler Pressemarkt und publizistische Vielfalt. Strukturen und Inhalte der Regionalpresse in Deutschland und Österreich 1995-2015. Springer VS. https://ezproxy.fhstp.ac.at:2159/book/10.1007/978-3-658-28965-2#about
2019
Ebner-Zarl, A. (2019). Digitale Spiele als Gegenstand feministischer Game Studies. In J. Dorer, B. Geiger, B. Hipfl, & V. Ratković (Eds.), Handbuch Medien und Geschlecht (pp. 1–14). Springer Reference Sozialwissenschaften. Springer VS. https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-658-20712-0_55-1
Krone, J., & Andreas Gebesmair (Eds.). (2019). Zur Ökonomie gemeinwohlorientierter Medien. Massenkommunikation in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Nomos.
Litschka, M. (2019). The Political Economy of Media Capabilities: The Capability Approach in Media Policy. Journal of Information Policy, 9, 63–94. https://doi.org/10.5325/jinfopoli.9.2019.0079
Litschka, M. (2019). Corporate Responsibility in a Mediatized World: Institutional Ethics and the Question of Consumer Sovereignty. In T. Eberwein, M. Karmasin, F. Krotz, & M. Rath (Eds.), Responsibility and Resistance: Ethics in Mediatized Worlds (pp. 161–173). Springer VS. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-658-26212-9_10
Litschka, M., & Pellegrini, T. (2019). Considerations on the Governance of Open Data – an Institutional Economic Perspective. International Journal of Intellectual Property Management, 9(3/4), 247–263. https://doi.org/10.1504/IJIPM.2019.103028
Musik, C., & Bogner, Alexander. (2019). Digitalization and Society. A Sociology of Technology Perspective on Current Trends in Data, Digital Security and the Internet. Springer VS.
Schwarzenegger, C., Falböck, G., Ellefson, M., Agirreazkuenaga, I., Ferrer, A. F., Graf, H., & Yanglyaeva, M. (2019). Ethnic Minorities and the Media – A Struggle for Voice, Self and Community? In K. Arnold, P. Paschal, & S. Kinnebrock (Eds.), The Handbook of European Communication History (pp. 437–474). Wiley-Blackwell. https://www.wiley.com/en-us/The+Handbook+of+European+Communication+History-p-9781119161622
2018
Ebner-Zarl, A. (2018). „Das ist mein absoluter Lieblingsfilm!“ Zu den Kino- und FernsehheldInnen von 10- bis 12-Jährigen aus Geschlechterperspektive. Medienwelten – Zeitschrift Für Medienpädagogik, Nr. 9 (2018): Transhumanismus, Migration, Gender – Aktuelle gesellschaftliche Aspekte im Film, 139–181. https://journals.qucosa.de/zfm/article/view/2018-9-ebner-zarl/11
Gebesmair, A., & Nölleke-Przybylski, P. (2018). Schlüsselaspekte der Medienproduktion. In J. Krone & T. Pellegrini (Eds.), Handbuch Medienökonomie (pp. 1–34). SpringerLink Online.
2017
Ebner-Zarl, A. (2017). Visual Children’s Cultures: Gender Roles in Games and Movies for Children. In J. Helbig & R. Schallegger (Eds.), Digitale Spiele (Vol. 5, pp. 220–249). Herbert von Halem Verlag.
Grüblbauer, J., & Wagemann, J. (2017). Nachrichtenagenturen. In J. Krone & T. Pellegrini (Eds.), Handbuch Medienökonomie (pp. 1–32). Springer.
Kovarova-Simecek, M., & Pellegrini, T. (2017). Reporting to Machines - reporting trends an XBRL diffusion among Austrian listed companies. In T. Becker, W. Schreckleitner, W. Reitberger, & A. Brunner-Sperdin (Eds.), Conference Proceedings Trends in Business Communication 2016 (pp. 49–66). Springer Gabler. https://www.springer.com/de/book/9783658172534
Krone, J. (2017). Zur Ökonomie gemeinwohlorientiert Medien - digitale Massenkommunikation in Deutschland, Österreich und der Schweiz. MedienWirtschaft, 2/2017, 40–43. https://doi.org/10/gh372f
Litschka, M., & Karmasin, M. (2017). CSR as economic, ethical and communicative concept. In S. Diehl, B. Müller, R. Terlutter, & F. Weder (Eds.), Handbook of Integrated CSR Communication (pp. 37–50). Springer.
Pellegrini, T., & Krone, J. (2017). Netzneutralität und digitaler Medienvertrieb. In Handbuch Medienökonomie. Life Edition (Vol. 1, pp. 347–368). Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-09632-8_17-1;
2016
Gebesmair, A. (2016). Vom DJ zum Algorithmus. In M. Baßler, R. Curtis, H. Drügh, N. Geer, T. Hecken, M. Jacobs, N. Pethes, & K. Sabisch (Eds.), Pop. Kultur und Kritik. (pp. 59–63).